zaterdag 9 december 2017

Marklin ICR en Roco plan W


De ICR rijtuigen zijn vanaf 1980 gebouwd door Talbot in Aken en kunnen niet op de moderne Nederlandse modelspoorbaan ontbreken.


(ICR binnenland tweede klasse of B rijtuig, nr 713)

De rijtuigen zijn gebouwd in 3 series: de ICR buurland, de ICR Benelux en de ICR binnenland.


(Y32 draaistellen)

Door de jaren heen heb ik steeds een rijtuig gekocht als ik deze voor een aangename prijs bij een winkelier of op een beurs zag liggen.


(ICR-1-BKD Buurlandrijtuig 2e klasse met oorspronkelijk bagage en keuken BKD, deze is na renovatie met bagage en fietsenafdeling BF, nr. 918)

De trekkracht voor deze rijtuigen was altijd mijn 1631.



De nieuwe 186 past wat betreft kleurstelling heel goed bij deze rijtuigen, echter de kenner weet vast dat de NS Highspeed versie van de ICR andere opschriften heeft van deze Marklin rijtuigen.


(ICR-1-A Buurlandrijtuig 1e klasse, nr. 672)

Laatste jaren ben ik mijn slepen met rijtuigen aan het aanvullen tot complete slepen van 5 rijtuigen.



De NS verlengde ICR rijtuigstammen met plan W rijtuigen, die Marklin niet gemaakt heeft.



Toen ik recent twee Roco plan W rijtuigen kon kopen heb ik dat gedaan, daarmee zijn de slepen voor de 1631 en de 186 bijna compleet.



Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten